Lasse Ström Postad 12 Januari, 2014 Författare Rapport Postad 12 Januari, 2014 Pursuit´s utbordarbåt när man gömmer snurrorna. Rätt ball. Citera
Lasse Ström Postad 12 Januari, 2014 Författare Rapport Postad 12 Januari, 2014 En till drömbåt man får ont i magen av.. Citera
Lasse Ström Postad 12 Januari, 2014 Författare Rapport Postad 12 Januari, 2014 Även bevakningen av båtmässan sker med CC båtar.. Sheriffen ber alla sakta ner under mässan. Lite kaka på kaka med en extra styrning däruppe men man ser fisken bättre enligt dom som vet. Citera
Lasse Ström Postad 12 Januari, 2014 Författare Rapport Postad 12 Januari, 2014 Mer blandat från sjön innan Vi gick upp på landdelen igen. Citera
Navigare Postad 12 Januari, 2014 Rapport Postad 12 Januari, 2014 Det ska vara fransmän till att komma på en modellbeteckning som "Prestige". Citera
Lasse Ström Postad 12 Januari, 2014 Författare Rapport Postad 12 Januari, 2014 Faktum är ju att Franska båtarna inte var så tokiga. Kommer jag att köpa en Fransman..nja..troligen inte. ------------------------------------------------------------------------------ Marine Connection ligger i våra krokar..Dom har fasen allt man kan tänka sig av begagnade tillbehör.. till nypris. Känner ägaren..omöjligt att pruta där dessutom. http://www.themarineconnection.net/ Det var kompisen Ted Jones som startade Sundance Marine 1980. Han jobbar numera på MarineMax, Stuart. Citera
Viggasnutt Postad 12 Januari, 2014 Rapport Postad 12 Januari, 2014 Riktigt kul att se härliga båtbilder nu när den vidriga snön har lagt sig utanför fönstet Det verkar vara ganska dumt med teak på båtarna, klimatet verkar slita enormt? Citera
Lindahl195 Postad 12 Januari, 2014 Rapport Postad 12 Januari, 2014 Tänkte på det jag också, ny fina båtar där teaken ser helt sjukt dassig ut, drar ner helhetsintrycket mycket, speciellt på någon större båt tidigare i tråden där man såg enorm skillnad under tak/ öppet mot solen. Citera
Lasse Ström Postad 12 Januari, 2014 Författare Rapport Postad 12 Januari, 2014 Teak i klimat som Florida är-blir grått..om man inte slipar och oljar mest hela tiden. Ingen större vän av teak alls men visst är det snyggt nyoljat. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Man spärrar av hela Dixie Highway och gör båtmässa där en gång om året..I like..!! Citera
Lasse Ström Postad 12 Januari, 2014 Författare Rapport Postad 12 Januari, 2014 Fanns bara ett ställe som hade priser på lösa snurror. Lokala Evinrude handlaren till vänster på bild. Citera
Lasse Ström Postad 12 Januari, 2014 Författare Rapport Postad 12 Januari, 2014 Storbilds TV fanns det flera och kolla på hur båtar gick i sjön. Det var allt från Stuart Boat Show 2014 Citera
kimster Postad 12 Januari, 2014 Rapport Postad 12 Januari, 2014 On 2014-01-12 at 20:00, alex sade: Om jag inte minns fel så är det Mannerfeldt den yngre som designat interiören. Japp och en Svensk firma gjorde åtminstone formarna till de mindre delarna (centerkonsol osv). Vet inte vem som gjuter skrovet och delarna idag 1 Citera
JanJ Postad 12 Januari, 2014 Rapport Postad 12 Januari, 2014 Kanske är trend med konstiga solsängar i en RIB (se Lasses bild på förra sidan). Tog bild på denna i Kroatien i somras. Citera
Lasse Ström Postad 12 Januari, 2014 Författare Rapport Postad 12 Januari, 2014 Var själv lite seg i starten med att gilla RIB trenden men dom känns helt rätt numera... Citera
Rso Postad 13 Januari, 2014 Rapport Postad 13 Januari, 2014 Da er jeg med på båtlivet i usa igjen . Najs! Citera
Lasse Ström Postad 13 Januari, 2014 Författare Rapport Postad 13 Januari, 2014 Kul att du hittat hit Rso. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Stora Svenska båtframgångar här i Miami, Florida. Well..inte mitt kunskapsområde men seger är seger.. :thumbsup2: Hjältar, gentlemen och paraplydrinkar..!! http://www.searchmagazine.se/segling/news/view/3657 Foto: Fredrik Aurell 1 Citera
Lasse Ström Postad 13 Januari, 2014 Författare Rapport Postad 13 Januari, 2014 Sitter utanför klubbhuset och flämtar efter frun har tvingat en att hoja 30 minuter på motionscykeln..Well 45 minuter skrek hon men soppan tog slut. Nytt försök i morgon..!! Citera
Navigare Postad 13 Januari, 2014 Rapport Postad 13 Januari, 2014 Gud vad jag tycker synd om dig! Citera
Lasse Ström Postad 13 Januari, 2014 Författare Rapport Postad 13 Januari, 2014 Hehe..Ditt inlägg känns äkta Navigare.. Citera
Lasse Ström Postad 13 Januari, 2014 Författare Rapport Postad 13 Januari, 2014 Man bör nog tänka två gånger innan man tar egna båten till Mexico på semester.. http://www.thelog.com/Local/Article/Mexico-Boat-Impound Mexican IRS Impounds 338 Vessels posted: 1/10/2014 By: Shane Scott MEXICO -- Starting around Dec.7 of last year, several Americans with boats docked in marinas located throughout Mexico had their vessels boarded and subsequently impounded by the SAT (Mexico’s IRS) over the course of several weeks. At press time, a total of 338 boats were reported to have been impounded. - See more at: http://www.thelog.com/Local/Article/Mexico-Boat-Impound#sthash.64IgY3Ty.dpuf Citera
Nito Postad 13 Januari, 2014 Rapport Postad 13 Januari, 2014 måste säga att jag älskar alla "udda" flytetyg du lägger upp Lars Citera
ypzilon Postad 13 Januari, 2014 Rapport Postad 13 Januari, 2014 Påminner om det svenska paret som skulle momsa värdet på deras segelbåt som fick övervintra i Norge. http://gd.se/nyheter/gavle/1.2012948-dromseglatsen-blir-dyr CC-båtarna är så grymt läckra, sneglar ut på min egen (saknar bara 10-15 fot och 4-600hk). Citera
Nito Postad 13 Januari, 2014 Rapport Postad 13 Januari, 2014 vilken soppa, någon som vet hur det slutade? Citera
Lasse Ström Postad 13 Januari, 2014 Författare Rapport Postad 13 Januari, 2014 Slutat..det har precis börjat.. --------------------------------------------------------------------------------------- Nu till en annan lite märklig händelse.. Carina har ju vårdat sin BMW Z4 2004 som ett litet barn.Handtvättar ofta och sätter på en helt car cover när den inte används. Aldrig körts i snö, is eller salt. Ofta varit parkerad här i garaget eller på Larina Ranch halva året. Den förlängda BMW garantin gick ut i mitten på 2011 men det har inte varit ett enda fel på bilen. Gått straxt under 5000 Svenska mil.. Har ju sneglat på nya Z4 med plåtcab så när jag sprang på den gula begagnade jättefina 2011 Z4 med bara 1000 Svenska mil slog jag till samma dag. Köpte den som en överraskning och tänkte sälja den gamla själv på annons. Fina Z4 är lättsålda. Citera
Lasse Ström Postad 13 Januari, 2014 Författare Rapport Postad 13 Januari, 2014 Well..satt in en annons med bilder på Autotrader..Fick detta svar omgående. Begärt pris 14,900 dollar. Suck..jobbigt folk som skall pruta utan att ens kollat bilen. Svarade så här. ..och fick detta tillbaka.. Citera
Lasse Ström Postad 13 Januari, 2014 Författare Rapport Postad 13 Januari, 2014 En stund senare ringde en kille från delstaten PA..i höjd med New York. Han ville ha bilen redan vid första samtalet. Ville skicka en handpenning innan han flög hit men sa att jag håller bilen om Du vill ha den. Killen lät seriös och påläst. Lovade att hämta honom på flygplatsen West Palm Beach David kom och hittade inte ett enda fel på bilen. Provkörde en lång stund och kollade upp allt. Vi for till banken och avslutade affären. En perfekt kund. Hade flera andra BMW. Denna var tänkt till hans fru som dessutom jobbade QVC och Carina visste vem hon var. Hon hade köpt grejor av henne över TVn. David tog bilen och for norrut. Citera
Lasse Ström Postad 13 Januari, 2014 Författare Rapport Postad 13 Januari, 2014 Skickade ett e-mail till David någon dag senare för att fråga hur resan hem gått och fick detta svar. Hmm..då jag själv nästan aldrig kört Z4:an frågade jag Carina om hon märkt något med styrningen. Nej..var svaret. Kände mig lite skyldig trots att jag inte borde göra det. David var ju en mycket rak kille. Hade vi vetat om att det kanske fanns ett styrfel på bilen hade Vi ju åtgärdat det innan garantin gick ut. Googlade och hittade massa konstigt om styrproblem. Provade även Svenska och hittade detta.. Citera
Nito Postad 13 Januari, 2014 Rapport Postad 13 Januari, 2014 kanonsnygg bil frugan fick här kan du läsa enhel del om BMW: autopower.se Citera
Recommended Posts