Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag vänder mig till forumets samlade klokskap, är det någon som känner igen den här båttypen? 

post-40-0-61373800-1415045880_thumb.jpg

Söker lite mer info och bilder, det är betydligt enklare att googla fram det om man vet vad man skall söka efter..  :P

Postad

MMMM jag håller med jim faktiskt. Tror till och med att vi har en på jobbet.

Postad

Polaren har just en sån IW25.. fin liten snipa

Postad

Dom kan flytta på sig riktigt bra faktiskt. Jag har för mig att den på jobbet gör närmare 18-19 knop på full patte, jag tror han har en ganska stöddig diesel på närmare 100 hk i den. Går att få reda på rätt uppgifter om du vill. Vanlig här på v-kusten.

• Like 1
Postad

Skrovet ser ut som en IW25, men med ett annorlunda doghouse. Hade en IW25 som första båt. Trevlig liten båt som pinnar på rätt bra fär att vara snipa. Ett ganska stort "trimplan" i aktern hjälper till, men vilka svall på full mutter

Postad

Skärelejan skall också vara en snipa som man kan få bra fart på om man har en motor större en vanligt för en snipa i den storleken.

Ingen egen erfarenhet, har läst mig till det när jag kollade upp modellen en gång.